Conceptul Saab de Recuperare

Conceptul Saab de Recuperare

Livrarea
Ultimul proprietar duce autoturismul aflat la sfarsitul vietii la un aterier de dezasamblari. Dupa verificarea autoturismului, dezasamblatorul emite un Certificat de Distrugere (CoD)

Pre-Tratarea si De-poluarea
Pentru inceput, bateria este scoasa, iar airbagurile sunt neutralizate.Apoi dezasamblatorul goleste rezervorul si elimina toate fluidele din vehicul. Aici sunt incluse uleiul de motor, uleiul de transmisie, lichidul de frana, precum si lichidul de racire si freonul din sistemul de climatizare.

Dezasamblarea
Urmatorul pas consta in dezasamblarea componentelor si sistemelor pentru a fi comercializate ca piese uzate sau pentru a fi folosite ca baza pentru piesele refabricate. Daca este eficient din punct de vedere economic, materiale precum plasticul sau sticla sunt scase pentru a fi reciclate.

Depozitarea
Materialele care prezinta pericol din punct de vedere ecologic sunt colectate, apoi trimise companiilor specializate in recuperare sau distrugere.

Malaxorul
Bucatile pretratate sunt introduse malaxor care imparte autovehiculul in bucati mai mici si le sorteaza pentru a fi mai departe reciclate sau refolosite.

Tehnologia Post Malaxor (PST)
Bucatile rezultate sunt procesate prin diferite tehnologii (magnetic, ) he segregated material fractions from the shredder are further processed with different technologies (magnetic, eddy current, flotation) pentru a obtine bucati de material care pot fi folosite ca materie bruta secundara.

Reciclare/Recuperare/Ingropare
Bucatile de material din malaxor sau din fabricile de post procesare pot fi reciclate (de exemplu ca substituent al carbunelui pentru furnale de topire, ca material de secare foloisit la intretinerea canalelor de scurgere) sau recuperate in industria cimentului. Acest lant procesual permite o recupera de 85% a autovehicului si reduce drastic cantitatea de deseu ramas pentru ingropare.