Detalii

Detalii

Noul Saab 9-5 Sedan:
Mai puţin înseamnă mai mult cu gama de motorizări turbo

- Performanţă responsabilă cu motoare turbo eficiente cu 4 cilindri
- Valori CO2 de la doar 139 g/km
- Trei tipuri de combustibili: benzină, E85 şi motorină, toate cu motoare turbo

Gama de motorizări ale noului 9-5, toate turbo, combină experienţa Saab în domeniul motoarelor cu turbocompresor şi tehnologiile de ultimă oră în domeniul motoarelor.

Cu motoare pe benzină şi BioPower (compatibile cu combustibil E85) dezvoltând peste 100 CP pe litru, noul 9-5 Sedan promovează strategia Saab de motorizare cu dimensionare optimă. Aceasta înseamnă motoare cu turbocompresor eficiente, cu o cilindree de doar 1,6 litri pot fi un partener pe măsură al noii berline premium de la Saab. Oferta cuprinde şi motoare diesel cu emisii CO2 de doar 139 g/km. Toate cutiile de viteze sunt cu 6 trepte.

Gama de motoare pe benzină
Toate motoarele sunt prevăzute cu sistem de control electronic, control electronic al acceleraţiei, aprindere directă şi 4 valve pe cilindru, acţionate de arbori cu came superioare cu lanţ, care nu necesită întreţinere. Pentru longevitate şi fiabilitate, turbocompresoarele sunt răcite cu apă şi utilizează răcire intermediară aer la aer pentru a creşte densitatea aerului la admisie.

Pentru a minimiza caracteristicile de frecare şi uzură ale pistonului şi în acelaşi timp pentru a optimiza consumul de combustibil şi de ulei, pereţii cilindrilor motorului sunt gravate cu laser pentru o finisare extrem de fină. Răcirea cu ulei sub manta a pistonului şi valvele de evacuare umplute cu sodiu sunt alte măsuri pentru creşterea eficienţei.

1.6 Turbo
Gama de motorizări începe cu acest puternic motor cu 4 cilindri care furnizează 180 CP/132 kW şi un excelent cuplu motor de 230 Nm pe întregul interval de la 2.200 rpm până la 5.500 rpm. Include o funcţie „overboost” care la acceleraţie maximă creşte cuplul la 266 Nm timp de cel mult 5 secunde.

Apreciat ca unul dintre cele mai puternice motoare de serie în clasa sa de cilindree, acest motor dimensionat optim asigură noului 9-5 performanţe considerabile: 0-100 km/h în 9,5 secunde, consumul de combustibil şi emisiile de CO2 sunt estimate la valori de numai 7,6 l/100 km şi 179 g/km.

Blocul motor este din fontă, pentru rezistenţă şi zgomot redus. Baia de ulei structurată din aluminiu turnat creşte în continuare rigiditatea şi atenuează zgomotele. Alte îmbunătăţiri includ utilizarea arborilor cu came tubulari pentru reducerea greutăţii şi a masei în mişcare alternativă, precum şi a volantei cu masă dublă pentru o funcţionare mai lină. Un controlor cu termostat preplanificat creşte temperatura lichidului de răcire la viteze mici sau condiţii de drum uşoare pentru a reduce frecarea internă a lubrifiantului şi pentru a îmbunătăţi consumul de combustibil.

2.0 Turbo – Benzină şi BioPower
Miza performanţei este crescută cu acest motor din aluminiu, disponibil şi cu specificaţie BioPower, care îi permite să funcţioneze cu benzină şi/sau în orice amestec cu combustibil E85 (85% bioetanol, 15% benzină). În ambele configuraţii, puterea maximă degajată este de 220 CP/162 kW, iar cuplul motor generos de 350 Nm este disponibil de la doar 2.500 rpm.
 
Acest motor este oferit cu tracţiune faţă sau Saab XWD, liderul între sistemele de tracţiune integrală. Acesta oferă distribuţie variabilă continuă şi injecţie directă pentru a îmbunătăţi consumul de combustibil, emisiile şi performanţa. Arborii cu came sunt prevăzute cu sincronizare cu palete care permit ajustarea independentă a temporizării valvelor de admisie, respectiv de evacuare în funcţie de viteza şi solicitarea motorului. Principalele avantaje sunt: disponibilitatea cuplului motor pe un interval mai larg de turaţii, putere maximă mai mare şi consum mai mic de combustibil.

Injecţia directă livrează combustibilul la înaltă presiune direct în camera de ardere în timpul cursei de compresie. Acest lucru permite separarea alimentării cu aer, respectiv combustibil, asigurând o purjare mai bună a camerei de ardere, prin care se obţine un cuplu motor considerabil mai mare la turaţie redusă şi se reduce bătaia motorului.

Motorul este prevăzut şi cu un turbocompresor cu două spirale care practic elimină întârzierea creşterii de putere la turaţii mici şi asigură o reacţie la apăsarea pedalei de acceleraţie comparabilă cu cea a unui motor cu aspiraţie naturală. Fiecare dintre cele două spirale ale turbinei este alimentată de o conductă de eşapament separată, una de la cilindrii 1 şi 4, iar celălalt de la cilindrii 2 şi 3. Alte caracteristici includ: două arbori  de echilibrare cu rotaţie în sens opus pentru o funcţionare lină a motorului, arbore cotit din oţel forjat pentru mai multă rezistenţă şi pistoane din aluminiu pentru reducerea masei în mişcare alternativă.

Cu tracţiune faţă, acest motor propulsează noul 9-5 de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde, oferind un consum combinat estimat de 8,4 l/100 km şi emisii CO2 de 199 g/km.

2.8V6 Turbo
Disponibil exclusiv în varianta de echipare Aero cu Saab XWD şi transmisie automată cu 6 trepte, acest motor dispune de un unghi clasic de 60° între bancurile de cilindri, asigurând echilibrarea optimă şi funcţionarea fără vibraţii a motorului, ca şi degajarea fină a puterii. Motorul furnizează 300 CP/221 kW şi un cuplu motor impresionant de 400 Nm între 2.000 şi 5.000 rpm, accelerând de la 0 la 100 km/h în doar 6,9 secunde.

Distribuţia variabilă atât pe partea de admisie, cât şi pe cea de evacuară asigură un cuplu motor aproape liniar, indiferent de turaţia sau solicitarea motorului. Turbocompresorul simplu cu două spirale este montat în poziţie centrală deasupra transmisiei şi este alimentat de ambele bancuri de cilindri. Utilizarea a două conducte de admisie, câte una pentru fiecare banc de cilindri, separă pulsaţiile gazului de eşapament, îmbunătăţind fluxul gazului, reducând pierderile de energie şi crescând eficienţa turbocompresorului.

Galeriile de evacuare au perete dublu cu căptuşeală din oţel inoxidabil hidroformat care reduce emisiile la pornirea la rece prin minimizarea absorbţiei de căldură în galerii. Injectarea de aer în fiecare galerie de evacuare timp de 30 de secunde după pornirea la rece ajută şi precatalizatorul central, poziţionat în amonte de convertorul catalitic principal, să-şi atingă temperatura de funcţionare eficientă în cel mai scurt timp cu putinţă.

Arborele cotit puternic, din oţel forjat, rulează în patru lagăre principale şi bielele din oţel sunt sinterizate pentru rezistenţă şi durabilitate superioară. Pistoanele din aluminiu acoperite cu polimeri şi bolţurile de piston flotante sunt răcite şi lubrifiate prin jeturi triple de ulei sub mantaua pistonului.

Opţiune diesel
Motorul turbo diesel de 2,0 litri cu 16 valve dezvoltă 160 CP (118 kW) şi un cuplu motor de 350 Nm, oferind emisii de CO2 estimate de doar 139 g/km, alături de un consum impresionant de doar 5,3 l/100 km pe ciclu combinat.

Blocul motor este din fontă, cu pereţii cilindrilor decapaţi cu laser, iar chiulasa din aliaj de aluminiu. Cei doi arbori cu came plasaţi în partea superioară sunt acţionaţi cu lanţ şi nu necesită întreţinere.

Sistemul electronic de control al motorului controlează sistemul de injecţie common rail, directă şi multiplă, iar un turbocompresor cu geometrie variabilă asigură o reacţie excelentă la accelerare la turaţii mici.

Alte îmbunătăţiri includ galeria de admisie din plastic pentru reducerea greutăţii şi volanta cu masă dublă pentru funcţionarea mai lină a motorului. Filtrul de particule pentru eşapament, care nu necesită întreţinere, face parte din dotarea standard.

 1 | 2 >>