Prezentare

Prezentare

.

Noul Saab 9-5 Sedan:
Începutul unei noi ere pentru Saab

- Noul premium sedan debutează la Frankfurt IAA
- Design Scandinav progresiv inspirat de Aero X şi istoria Saab
- Orientat către şofer, conceput pentru a maximiza experienţa şofatului
- Excelează în performanţă responsabilă pentru siguranţă şi grija faţă de mediu
- Cel mai avansat Saab din punct de vedere tehnologic cu o matrice de trăsături “high-tech”

Debutând public la expoziţia de la Frankfurt de luna viitoare, noul Saab 9-5 Sedan anunţat astăzi marchează startul unei noi ere pentru marca Saab. Fluid, sofisticat şi inconfundabil Saab, 9-5 combină o înfăţişare impecabilă şi tehnologii avansate iar odată cu începerea vânzărilor în 2010, va aduce o alternativă proaspătă în segmentul premium sedan.

Forma curată, sculptată înglobează puritatea designului scandinav iar expresia parbrizului curbat reverberează moştenirea aviatică a Saab. Cu stilizarea frontală inspirată de mult premiatul concept Aero X şi cu o caroserie masivă, joasă, noul 9-5 vesteşte introducerea unui limbaj de design mai curajos, mai expresiv.

Matricea trăsăturilor high-tech din ofertă conţin: un head-up display inspirat din aviaţie (Pilot HUD); iluminare adaptivă (Bi-Xenon Smart Beam); tempomat adaptiv; şasiu adaptiv Saab DriveSense cu control al amortizării în timp real; deschidere portiere şi pornire maşină fără cheie; aer condiţionat controlabil pe trei zone; asistenţă dinamică la parcare şi Saab XWD cu unitate eLSD, leaderul industriei în sisteme de tracţiune pe toate roţile.

Toate motoarele aliniate sunt turbo, începând de la numai 1,6 litri şi continuă mai departe strategia de “rightsizing” a motorizărilor Saab, păstrând atenţia pe performanţă responsabilă pe parcursul dezvoltării unor motoare cu patru cilindrii relativ mici şi foarte eficiente. Se poate alege între trei combustibili – benzină, diesel şi etanol E85 – iar cu diesel, noul 9-5 oferind emisii de CO2 de doar 139g/km.

“Acest automobil este un startul unei noi ere a brandului nostru” spune Jan Åke Jonsson, Managing Director  al Saab Automobile. “Am creat un produs foarte distinct şi avansat, accentuând forţa pricipalelor noastre valori, cum ar fi designul scandinav progresiv, condusul sportiv şi performanţa responsabilă. Noul 9-5 excelează în toate aceste aspecte, aşa cum o vor face toate produsele Saab.”

Design Scandinav   
Design avangardist care nu-şi  ignoră trecutul - astfel se sumarizează farmecul vizual al noului Saab 9-5 Sedan. “Dăm o notă proaspătă, foarte modernă unor elemente clasice de design ale brandului”, spune Simon Padian, Directorul de Design al brandului Saab. “Am adus asemenea teme vizuale în recentele noastre concepte, exemplu Aero X, care au fost inspirate de designul scandinav şi de moştenirea noastră aeronautică.”

Partea frontală a noului 9-5 este definită de o grilă adâncă flancată de unităţi optice curbate, “îngheţate”. Suprafaţa vitrată este prezentată ca o unitate curbată unitară, parbrizul mascat şi pilonii laterali dând cabinei semnătura specifică unui cockpit Saab. Pentru ochii specialistului, proporţiile parbrizului şi ale plafonului trădează reminiscenţe ale clasicului model de succes 900.

Privit din orice unghi, noul 9-5 afişează o alură puternică şi hotărâtă. “Sculptura organică” a caroseriei joase îmbină linii curate cu forme rotunde, naturale. Elementele de design ale brandului sunt evidente în linia “hockey-stick”, puternicii stâlpi C şi suprafaţa lină de fuselaj a caroseriei. Sigla Saab mare, în relief, plasată în centrul grilei evidenţiază limbajul de design încrezător, mai asertiv. 

Caracterul dinamic al maşinii este întărit de linia descendentă a tavanului care culminează cu puternicii stâlpi posteriori alungiţi ce susţin luneta. Energia latentă este dirijată de apărătoarele posterioare subtil înălţate deasupra roţilor. Sub linia lină, netedă a portbagajului se află o fâşie de iluminare “ice-block” marca Saab, ce îmbracă întreaga lăţime a maşinii.

Proporţiile noului 9-5 extind silueta tradiţionalului sedan în trei volume, reuşind totuşi să evite clişeul de coupé rapid cu patru uşi.

Habitaclu concentrat pe conducător
În habitaclul spaţios, forme simple îi definesc arhitectura, reverberând puritatea designului de la exterior. Comparat cu modelul precedent, spaţiul la picioare şi umeri a fost crescut atât în faţă cât şi în spate. Alegerea materialelor, ergonomia, finisarea şi calitatea palpabilă a controalelor reflectă toate chemarea premium a noului 9-5.

Conceptul cockpitului orientat către şofer este tradiţional Saab, în timp ce implementarea sa este complet nouă. Consola centrală adâncă se întinde şi se arcuieşte până în faţa şoferului înglobând instrumentele de bord deasupra cărora se întinde o zonă de ventilare elegantă. Cadranele principale adânc scufundate includ un indicator gen 'altimetru', amintind de istoricul aeronautic al Saab-ului preluat de pe conceptul Aero X. Afişajul şoferului, incluzând şi afişajul opţional Pilot HUD de pe parbriz sunt predominant iluminate într-un verde marca Saab, vioi şi plin de viaţă. Pornirea maşinii, acum printr-un buton start/stop, rămâne poziţionată între scaunele faţă, lângă schimbătorul de viteză.
 
Opţiunile Infotainment includ un sistem audio surround vârf de gamă de la Harman/Kardon şi un sistem de navigaţie cu ecran de 20cm, cu harddisk pentru hărţi şi 10Gb de fişiere cu muzică. Consola centrală largă oferă spaţii de depozitare şi conectori USB şi Aux pentru diferite dispozitive portabile pe lângă o sursă de curent de 12V.

Pasagerii din spate pot controla independent sistemul audio sau pot urmări un DVD. Sistemul de divertisment din spate include controale pentru partea audio şi ecrane LCD rabatabile instalate în spatele scaunelor din faţă. Căşti cu cablu şi wireless sunt oferite pentru ascultare şi vizionare. Sistemul mai include şi două guri de ventilare şi un modul de control al temperaturii independent pentru pasagerii din spate, suplimentar faţă de sistemul de aer condiţionat dual din faţă.

La drum
O serie de tehnologii inovative sunt focusate pe livrarea unei experienţe sportive unice la volan, care dezmint dimensiunile 9-5-ului. Sistemul de tracţiune pe toate roţile Saab XWD, leader al industriei, deja disponibil pe Saab 9-3, este oferit la lansare cu motorizările turbo de 2.0 litri benzină, BioPower şi 2,8V6. Disponibil întregii game este şasiul cu control adaptiv cu posibilitatea selectării setărilor pentru şofer prin Saab DriveSense, sistemul de iluminare adaptivă Bi-Xenon Smart Beam şi un tempomat adaptiv. Există în plan două variante de suspensii, adaptate direct din uzină la puterea motorului instalat şi ambele disponibile cu setări pentru şasiu sport.

Saab are deja peste 30 de ani de experienţă în motoare turbo iar lista motorizărilor turbo aliniate de noul 9-5 continuă strategia de “rightsizing” a motoarelor Saab. La lansare, oferta de motoare în patru cilindrii cuprinde un motor turbodiesel de 2.0 litri capabil de 160 cp cu emisii CO2 de doar 139g/km şi un motor turbo pe benzină de 2.0 litri furnizând 220 cp. Vârful de gamă de 2.8 litri V6 turbo capabil a genera 300 cp şi un cuplu de 400Nm, va fi oferit exclusiv cu Saab XWD.
La scurt timp după lansare, se va mai introduce un motor micuţ de 1,6 litri turbo benzină capabil a furniza 180 cp şi un motor de 2.0 litri BioPower alimentat cu bioetanol E85. Toate trasmisiile sunt cu şase trepte.

Noua eră
Sedanul 9-5 definit şi echipat de Saab pentru a concura în segmentul premium, reprezintă cel mai avansat model din punct de vedere tehnologic produs de companie până în prezent. Va fi produs în uzina de casă a Saab-ului, în Trollhättan, unde a fost conceput şi dezvoltat.

Disponibil în versiunile Linear, Vector sau Aero, noul 9-5 anunţă startul unei noi ere pentru Saab. Simplitatea scandinavă nu a fost niciodată atât de avansată!

 1 | 2 >>