Noua gamă Saab 9-3 Griffin

Noua gamă Saab 9-3 Griffin


Stilizare reînnoită, mai multă putere, emisii reduse


•    Gama Saab 9-3 Griffin înlocuieşte oferta curentă 9-3
•    Stilizare exterioară şi interioară reînnoită
•    9-3 SportCombi TTiD acum cu emisii de doar 119 g CO2/km şi 180 CP
•    Noile motoare pe benzină cu injecţie directă oferă mai multă putere şi o creştere în medie cu 4% a raportului consum de combustibil/CO2


Trollhättan, Suedia: Noua gamă Saab 9-3 Griffin, anunţată astăzi, prezintă o stilizare exterioară şi interioară reînnoită, alături de o gamă de motorizări mai puternice şi mai economice.

Înlocuind actualele specificaţii Sport Sedan, SportCombi, Convertible şi 9-3X, gama 9-3 Griffin se distinge prin bare faţă noi, faruri faţă „bloc de gheaţă” specifice Saab şi emblemă grifon pe grila faţă. În interior, panoul de instrumente, decorul habitaclului şi tapiseria scaunelor au fost toate reînnoite. Sunt oferite două variante de echipare: standard şi Aero.

Sub capotă, noile motoare pe benzină de 2.0 litri asigură 163, respectiv 220 CP şi includ injecţie directă, dublă distribuţie variabilă de fază şi turbocompresie cu două spirale. Consumul de combustibil şi emisiile de CO2 pe ciclu combinat sunt reduse în medie cu 4% pe întreaga gamă de motoare.

Aceste noi motoare se alătură seriei actuale de motoare turbo diesel 1.9 TTiD de 130/160/180 CP, care oferă valori foarte competitive de emisii CO2, de doar 119 g/km la Sport Sedan - lider de clasă în privinţa emisiilor de CO2 per cal putere în cazul variantei cu 180 CP. Prin ajustarea fină a motorului s-a obţinut acum o remarcabilă valoare a emisiilor de 119 g/km şi pentru SportCombi, alături de un consum în ciclu combinat la fel de impresionant, de 4,5 l/100 km.

Variantele Saab BioPower compatibile cu combustibil E85 ale ambelor motoare pe benzină sunt de asemenea disponibile, iar transmisiile cu şase trepte au devenit dotare de serie pentru întreaga gamă de propulsoare.

Aspect proaspăt
În exterior, gama 9-3 Griffin adoptă farurile cu efect „bloc de gheaţă” introduse la noul 9-5 sedan. Inspirate de conceptul Aero X, unităţile au o tentă albastră-verzuie distinctivă la lumina zilei. De asemenea, grila prezintă o bară centrală mai proeminentă, de forma unei aripi de avion, pe care este amplasată sigla alfabetică SAAB, la fel ca la 9-5 sedan.

Barele faţă reprofilate includ o admisie de aer adâncă, trapezoidală, finisată cu bare negre striate, sau inserţii de plasă la variantele Aero. Farurile de ceaţă din faţă constituie dotare standard şi o emblemă cu grifon, derivată din emblema heraldică Saab, apare pe partea laterală a barelor faţă.

În spate, sigla alfabetică SAAB înlocuieşte emblemele de pe decoraţia cromată şi toate variantele Sport Sedan sunt echipate cu un spoiler montat pe capota portbagajului. Jantele din aliaj de 16 ţoli constituie dotarea standard, urcând la 17 ţoli pentru variantele Aero şi Saab XWD.  Sunt oferite şi modele noi de jante de 17 şi 18 ţoli.

Cabina beneficiază de o reconstrucţie subtilă. Elemente decorative cu efect metalic de titan sunt introduse în jurul panoului de instrumente, al schimbătorului de viteze, pe uşi şi torpedou, iar opţional şi pentru divizarea panoului de instrumente. Interiorul Aero prezintă un efect de fibră de grafit pentru toate aceste elemente, inclusiv banda de divizare a panoului de instrumente. S-a introdus ca opţiune şi un efect de metal şlefuit atât pentru variantele standard, cât şi pentru Aero.

Inserţii de ţesătură gri-rechin decorează acum scaunele standard din imitaţie de piele negre şi de culoare pergament, iar pentru tapiseria Aero s-a introdus pielea striată neregulat cu cusături în culoare contrastantă - acest element inspirat, de asemenea, de conceptul Aero X.

La ambele specificaţii de echipare s-a introdus un util buzunar pentru articole mici, decorat cu o emblemă cu grifon, amplasat pe lateralul spătarului scaunelor din faţă. Scaunele unice ale cabrioletei sunt prevăzute numai cu sigla.
 
Mai multă putere, consum de combustibil şi emisii reduse
Prin ajustarea fină a modelelor 9-3 Griffin SportCombi echipate cu motoare TTiD de 130/160/180 CP s-au îmbunătăţit în continuare emisiile de CO2  şi consumul de combustibil, la 119 g/km, respectiv 4,5 l/100 km pe ciclul combinat. La fel ca modelul Sport Sedan, SportCombi cu 180 CP este lider detaşat al clasei din punct de vedere al emisiilor reduse de CO2 şi consumul redus de combustibil per cal putere.

Motoarele pe benzină, mai eficiente, realizează o îmbunătăţire în medie cu 4% a consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2 pe ciclul combinat. Şi acest lucru în plus lângă creşterea cu 10 CP a puterii faţă de vechea ofertă de vârf, 210 CP. Cu puteri nominale de 163 CP (120 kW)/ 320 Nm şi 220 CP (162 kW)/ 350 Nm, ambele motoare noi sunt disponibile atât cu tracţiune faţă, cât şi cu XWD, sistemul avansat de tracţiune integrală dezvoltat de Saab.

Utilizarea distribuţiei variabile de fază şi a injecţiei directe îmbunătăţeşte consumul de combustibil, emisiile de noxe şi performanţa. Regulatoare de fază cu excentric de tip vană acţionată hidraulic permit ajustarea independentă fazei valvelor atât pe partea de admisie, cât şi pe partea de evacuare în funcţie de viteza şi solicitarea motorului. Avantajele acestei tehnologii includ disponibilitatea pe un interval mai larg de turaţii cuplului motor, putere maximă mai mare şi scăderea consumului de combustibil.

Injecţia directă introduce combustibilul sub înaltă presiune direct în camera de ardere. Acest lucru permite separarea alimentării cu aer şi cu combustibil, camera de ardere putând fi exploatată mai bine pentru a obţine un cuplu motor substanţial mai mare la turaţii mici şi reducerea bătăii motorului.

Motoarele beneficiază şi de turbocompresorul cu două spirale care practic elimină întârzierea creşterii de putere la turaţii mici. Fiecare spirală a turbinei este alimentată de o conductă de eşapament separată de la câte o pereche de cilindri, permiţând o reacţie la apăsarea pedalei de acceleraţie similară cu motoarele cu aspirare naturală. Alte caracteristici ale motorului: doi arbori de echilibrare cu rotaţie în sens opus pentru o funcţionare lină a motorului şi arbore cotit din oţel forjat pentru mai multă rezistenţă.