Saab la 2010 Paris Motor Show

Saab la 2010 Paris Motor Show

Ofensiva produselor Saab continuă

•    Debutul public pentru Saab 9-3 ePower, primul vehicul electric Saab
•    Emisii de CO2 de doar 119 g/km pentru cele mai noi motoare diesel de la Saab 9-3,  etalon în clasa sa
•    Noi motoare BioPower, diesel şi benzină pentru gama Saab 9-5

Trollhättan, Suedia: De la renaşterea sa ca o companie independentă de acum şapte luni, Saab a lansat noul Saab 9-5, a concentrat toate facilităţile în Suedia, a intensificat producţia, a reconstruit reţeaua globală de vânzări şi a format noi parteneriate strategice.

Privind înainte, în următoarele 12 luni vor fi încă două lansări de produse. Planul de afaceri al Saab îşi urmează făgaşul normal. Pe scurt, viitorul Saab Automobile nu a fost niciodată mai luminos.

La standul de la Paris Motor Show, condusul cu emisii zero şi emisiile de CO2 cele mai mici din clasă, sunt beneficiile eco oferite de Saab.

În centrul atenţiei şi făcându-şi debutul public, găsim Saab 9-3 ePower, o versiune complet electrică a lui 9-3 SportCombi. Este primul pas făcut de Saab în direcţia dezvoltării unui vehicul electric iar primele teste cu utilizatori vor începe în Suedia, la începutul anului următor, cu o flotă de peste 70 de asemenea vehicule.
În oferta prezentă, găsim cel mai nou Saab 9-3 SportSedan 1.9TTiD 180 CP/132 kW, având emisii de CO2 de doar 119g/km, un reper al clasei din acest punct de vedere. Mai puternice, unităţile turbo în două trepte secvenţiale au devenit un standard la toate motoarele diesel, iar economia de combustibil şi emisiile de CO2 au scăzut în medie cu 10%, în întrega gamă.

Saab îşi extinde leadershipul în domeniul motoarelor cu biocombustibili prin introducerea unui motor de 220 CP/162kW, 2.0 litri BioPower pentru noul Saab 9-5 Sedan. Un motor de 2.0 litri dublu-turbo diesel mai puternic, de 190CP/140kW şi un motor 1.6 litri benzină de 180 CP/132kW completează extensia de propulsoare pentru gama Saab 9-5.

Saab 9-3 ePower: Un combi sport cu emisii zero
Saab Automobile face primii paşi în direcţia dezvoltării unui vehicul electric, modelul Saab 9-3 ePower având la bază un Saab 9-3 SportCombi modificat în vederea oferirii unei autonomii mai mari decât al oricărui model electric în producţie, cu zero emisii.

Folosind un pachet de baterii litiu-ion de mare densitate, 9-3 ePower are o autonomie proiectată de 200 km şi este propulsat de un motor electric de 184CP/135kW oferind o accelerare de la zero la 100km/h în doar 8.5 secunde.

La începutul anului următor, Saab şi partenerii săi de dezvoltare vor începe un set de teste intensive cu o flotă de peste 70 de vehicule Saab 9-3 ePower. Performanţa este monitorizată într-o paletă largă de moduri şi condiţii de utilizare, datele obţinute fiind înregistrate în aparate de înregistrare similare celor folosite în aviaţie (“cutii negre”). Acest program este conceput a evalua potenţialul dezvoltării unui Saab electric de mare performanţă,

Emisii reduse: Saab 9-3 diesel oferă performanţă de top în clasa sa
Emisii de CO2 excepţional de reduse de doar 119g/km şi un consum în ciclu combinat de 4,5l/100km au fost atinse de inginerii Saab prin adoptarea unor soluţii dublu-turbo în întreaga gamă 9-3 diesel.

În gama 1.9 litri avem aliniate motoarele diesel TTiD de 130, 160 şi 180 CP. Cu aceste motoare şi o transmisie manuală, liniile Linear şi Vector SportSedan au un consum extraordinar de 4,5l/100km şi emisii CO2 de doar 119g/km. Pentru versiunea SportCombi aceste valori sunt de 4.6 l/100km şi 122g/km în timp ce pentru 9-3 Convertible, disponibil cu motoarele de 160 şi 180 CP, valorile sunt de 5.1 l/100km şi 134 g/km.

In termenii emisiilor de CO2 raportat la numărul de cai putere, Saab 9-3 SportSedan cu motorul 1.9TTiD de 180CP prezintă cea mai eficientă performanţă a segmentului.

Trei motoare adăugate gamei Saab 9-5
Paleta de motorizări pentru noul Saab 9-5 a fost dublată prin adăugarea a trei motoare noi.

A 190 hp/140 kW, 2.0-liter diesel, with two-stage turbocharging, joins the current 160 hp/118 kW, single turbo version. It combines strong performance with impressive frugality (6.1 l/100 km and 161 g/km CO2) and can also be teamed with Saab XWD, bringing this advanced all-wheel-drive technology together with diesel power for the first time.

Motorul 2.0 litri dublu-turbo diesel de 190 CP/140kW, este oferit acum pe lângă versiunea de 160 CP, 2.0 TiD. Combină performanţa puternică cu un apetit extrem de redus (6.1 l/100km şi 161g/km CO2) şi poate fi combinat cu Saab XWD, aducând pentru prima oară acest sistem avansat de tracţiune integrală pe un diesel.

Noul motor 2.0 turbo BioPower, este cea mai sofisticată expresie a tehnologiei Saab BioPower. Este capabil a rula cu benzină şi/sau E85 (85% bioetanol, 15% benzină) în orice raport de mixare şi livrează 220CP/162kW cu oricare din combustibili.

Strategia Saab de “rightsizing” (corectă dimensionare) este întărită de adăugarea  foarte eficientului motor 1.6 litri turbo de 180 CP/132kW, stabilind astfel şi un preţ de pornire mai mic al gamei. Furnizând 112 CP pe litru, este printre cele mai puternice motoare produse în serie, în această gamă de cilindree. Consumul în ciclu combinat şi emisiile de CO2 sunt de 7.8l/100km respectiv 179g/km.




CONTACT:
Saab Automobile Press Office
Tel: +46 (0)520 279797

Pentru Romania:Tiberiu Ioanovici
0746-888888
ioanovicit@saab.ro


http://media.saab.com/